Company Logo

SBRG logo

SBRG office

Sponsor

Congressi

Warning to the readers

SB Research Group headquarters

 

Italiano

Nella cornice delle Dolomiti Trentine si trova l’edificio che è la sede del Super Brain Research Group Institute, attualmente è in fase di ristrutturazione.

 

Lo stabile è anche la sede dell’osservatorio astronomico di Passo Gobbera posto sull’omonimo passo a 989 m s.l.m. Il passo Gobbera è un valico alpino situato nel Trentino orientale che collega il comune di Canal San Bovo, di cui fa parte, a Imèr. Si pone tra la valle del Vanoi e il Primiero. Prima della costruzione della galleria del monte Totoga, che rappresenta la via breve tra le due valli, era l'unico collegamento, ora è diventato un luogo tranquillo e poco trafficato.

 

In prossimità di Passo Gobbera vi è il lago di Calàita è un piccolo lago alpino di origine naturale situato nella Valle del Lozen a 1.605 metri sul livello del mare. Il lago si trova su un ampio pianoro.

 

La sede del SBRG dispone di una foresteria con tre stanze da letto cucina e servizi al primo piano riservata agli ospiti che decidono di portare avanti un piano di ricerca presso questo istituto. Vi è un’ampia sala conferenze e accettazione al primo piano, mentre al secondo sono contenute le attrezzature ed i computer che manovrano il telescopio. All’ultimo piano vi è la biblioteca e la sala di lettura e meditazione.

 

Nelle foto seguenti l’installazione della nuova cupola computerizzata per il telescopio costruita in Polonia dalla Omegon (ScopeDome observatory).

 

English

In the Trentino Dolomites, is the headquartiers of the Super Brain Research Group Institute, which is currently being refurbished. It is also home to the Astronomical Observatory of Passo Gobbera at an elevation of 989m.

The Gobbera Pass is located in Eastern Trentino and connects the municipality of Canal San Bovo, and Imèr. It lies between Vanoi Valley and the Primiero Valley. Prior to the construction of the nearby Mount Totoga tunnel, the shortest route between the two valleys, it was the only route. These days it is a more tranquil place.

Close to the Gobbera Pass is Calàita Lake, a small alpine lake of natural origin located in Lozen Valley at 1605 meters above sea level. The lake lies on a large plateau.

SBRG headquarters features three guest bedrooms, for those who want to plan research at this institute. The building also features a large conference room and reception on one floor, with computers for maneuvering the telescope, a library and reading and meditation room on another.

In the photos below, the installation of the new computerized dome built in Poland by Omegon (ScopeDome observatory) for the two telescopes, dedicated to solar and stellar investigations.

 

 

 


 

Login Form

Partners




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.

Copyright © 2017 SB Research Group. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.